Okay? Okay.

Jag har tittat på några filmer och läst några böcker, så nu delar jag med mig av min upplevelse av dem till er. Så att ni vet vad ni ska göra med dem.
 
The Fault In Our Stars (film) - såg den äntligen för någon vecka sedan. Läste ju boken precis när den kom ut (och älskade den), som ni vet om ni läst min blogg ett längre tag. Kände att det inte var en film jag skulle vilja se på bio på grund av fulgråten som orsakas av TFIOS (var svårt att läsa det sista kapitlet av boken då man knappt såg någonting för alla tårar). Nu så har jag i alla fall sett den och även om den tyvärr inte når upp till bokens nivå var den ändå jädrans bra. Så bra att ni måste se den. Helst nu!
 
The Amazing Spiderman 1 & 2 (filmer) - lite Marvel såklart. Spiderman-filmerna med Tobey Maguire som Peter Parker är inte en hit hos mig, de är sååå tråkiga och han passar så dåligt som honom tycker jag. Egentligen är själva spindelmannen-karaktären ingen hit hos mig överhuvudtaget, men eftersom Andrew Garfield (älskar honom om ni undrar) spelar Peter Parker i de nya, så gav jag de en chans. Även om de inte är världens bästa filmer, så gillar jag verkligen Garfield som Peter Parker, han har lite mer humor och har inte så tråkig personlighet som i de tidigare filmerna. Sedan gillar jag Gwen Stacy också (spelas ju av Emma Stone, älskar henne också). Det som jag känner från filmerna: bra karaktärer, men lite sämre utförd storyline och effekter.
 
The Maze Runner (bok) - läste den i Liverpool (eller ja, mest på flygen och när jag väntade på flygen). Ganska lättläst, men med en intressant story. Är den första boken i en trilogi (har köpt den andra också, men har inte börjat på den ännu). Boken har dessutom filmatiserats och kommer snart ut på bio (på fredag faktiskt), med Dylan O'Brien (♥) i huvudrollen som Thomas. Ska bli spännande att se om den lever upp till boken, medan jag läste den tänkte jag faktiskt att den skulle kunna bli ännu bättre som film än som bok, vi får se om det slår in.
 
Billy and Me (bok) - vad har hänt? Mer chic-lit? Köpte den av två anledningar. Första: skriven av Giovanna Fletcher (gift med Tom Fletcher från McFly), har följt hennes blogg så himla länge och när en bloggerska som jag gillar skriver böcker, då vill jag ge de en chans. Andra: har blivit lite svag för chic-lit som utspelar sig i England på grund av älskar England som ni vet. I alla fall, vad tyckte jag om boken? Jag tror att ett ord kan summera den - mysig (på ett bra sätt). Det är en sådan bok jag kan tänka mig att man kan sitta och läsa i en fåtölj med en filt över sig, snön faller ner utanför, man har tända ljus runtomkring sig och man dricker en kopp varm choklad. Mysig alltså.
 
You're the One That I Want (bok) - Giovannas andra bok (jag köpte de två böckerna samtidigt, på Waterstone's i Liverpool, köp två få den ena för halva priset). Inte lika bra som den första, men ändå en sådan där som är svår att lägga ifrån sig. Jag gillar hennes sätt att skriva, man såg likheter mellan böckerna, hon har liksom sin egna stil vilket alltid är ett plus hos författare när man kan känna igen att det verkligen är den som skrivit det.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0