12 april.

Så var det söndag och ännu en vecka är förbi. Jag blev avkramad av min handledare i fredags för då gjorde jag sista dagen på min praktik. Och plötsligt sprack den där (praktik)bubblan jag befunnit mig i i flera veckor, nu är det tillbaka till universitetet som gäller. Det känns väldigt trist att sluta praktiken precis när man verkligen börjat få bättre kontakt med eleverna, när de (förhoppningsvis) fått förtroende för en. När jag pratade med några elever om att det var min sista vecka, fick jag i alla fall ett "då kanske du har svenska med oss" (med ett leende) när jag sa att jag kanske kommer tillbaka när jag ska ha praktik i mitt andra ämne om två år. Det värmde lite i lärarhjärtat. Sådana små saker gör att det känns som att jag valt rätt.
 
Idag ska jag ta itu med VFU-rapport och en hemtenta som är halvklar. Som sagt, den där bubblan är sprucken. Nu är det plugg som gäller.
 

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0