29 augusti.

Jo, då var det såhär att jag gått och blivit någon form av brunett.
 
Historian började i torsdags när jag fick ett infall och ville göra håret ljusare (tyckte inte att det jag gjorde förra veckan var tillräckligt, ville ha bort mer av det röda). Sagt och gjort, efter att ha kommit hem från universitetet gick jag och köpte färg. Sedan färgade (blonderade) jag. Det blev alldeles för blont och gult, men det röda var borta i alla fall! Lade i en till, som var lite mörkare. Blev ännu gulare, alldeles för gult för min smak (kändes för fejkblont). Hatade det och tänkte att jag vägrar åka till universitetet med mitt hår i det skicket! Här är förövrigt den enda bilden på mig med den blonda färgen jag hade i cirka ett dygn (om man bortser från min konstiga min, ser det bättre ut på bild än i verkligheten - det gula syns inte lika mycket på bilden).
 
Hörde med min frisör vad jag kunde lägga i för färger, utan att få grönt (ni vet gult hår och färger som har en blå ton blir ju grönt). Traskade till Coop för att köpa färg, där jag fick moraliskt stöd av Medina (tack!), och kom hem med en ljus guldbrun färg. Och ja, nu är det ljusbrunt med en väldigt guldig ton. Lite ovant, men jag gillar det faktiskt. Passar sig till hösten också! Tänka sig att det hela började med att jag ville ha ljusare och så blev det mörkare istället.
 
Ni ska få bättre bild än en webcam-bild på hårfärgen, men det får ni någon annan dag när jag orkar fixa det. Ligger halvsjuk här i soffan med en förkylning som jag hoppas försvinner helst nu.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0