Mumintrollen.

Igår träffade jag Rebecca, som jag saknat så, vi har inte setts på länge då hon varit sjuk (hon har varit/är hes, då menar jag extremt hes, hur länge som helst). I alla fall, det inlägget skulle handla om kom sig från julklappen jag fick av henne - en muminmugg till min lilla samling. Så jag tänkte vi skulle kika på hur den ser ut just nu.
 
Jag vet inte om det är den finska delen i mitt blod (pappas sida är finsk) som gör att jag älskar mumin så mycket, men det gör jag i alla fall. Lilla My speciellt, därför återfinns hon på de flesta (och så har jag hennes syster på en, den rosa längst ner).
 
Det är fem stycken i min samling än så länge. Den första jag fick (eller ärvde faktiskt) var den gröna med Lilla My. Därefter tillkom de en efter en: den grå/blåa med muminfamiljen, Lilla My, Mymlan, Too-Ticki och Filifjonkan, sedan den ljusrosa med Mumin och Snorkfröken, den mörkrosa med Mymlan och till sist den vintriga med muminfamiljen och Lilla My. Den sista var den jag fick av Rebecca då, men det hade ni nog redan räknat ut.
 
Fler ska det bli!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag gillar också Mumin (jag är ju finne jag också) och jag samlar också på muminmuggar :)

Svar: De är ju så underbara figurer! :) Kanske är någonting med att man är finsk då, haha? (jag är ju bara finsk på min pappas sida dock) ;)
Lisa

2015-02-07 @ 19:23:18
URL: http://adnilas.blogg.se
Postat av: Johanna

Älskar dessa muggar!

Svar: De är så fina att titta på samtidigt som de är perfekta att dricka kaffe i :)
Lisa

2015-02-07 @ 20:24:16
URL: http://johannaarntzen.se/
Postat av: Linda

Okej. ;) Jag känner flera som samlar på dessa muggar men dom är ju finnar dom också. Så det är nog för att man är finsk.

2015-02-08 @ 17:31:22
URL: http://adnilas.blogg.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Jag älskar Mumin muggar :) Har själv den mörkrosa muggen :)

Svar: De är ju så himla fina! :) Finare muggar kan man nog inte hitta tror jag!
Lisa

2015-02-08 @ 20:59:32
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0