Topp 5 | Platser i världen

London - Jag tror att alla som har varit inne på min blogg vet att jag gillar London. Eller nej, jag älskar London. Det är en stad som har allt. Jag har fått höra många gånger "Men det regnar ju alltid bara i England" och nej, det regnar inte alltid. London och England är så mycket mer än bara regn. Det finns så mycket att se! För er som inte vet så har jag planer på att efter att jag tagit studenten så tänker jag åka till London och studera (kan skriva mer om det i ett inlägg någon gång). I ♥ London helt enkelt.

 


Kreta
- Jag hittade ingen bra bild på Kreta, så ni fick en bild på Grekland flagga istället! Kreta är en så underbar plats. Det är så himla vackert! Maten är inte dålig den heller, finns det något godare än grekisk mat? Nej, jag tror inte det. Jag är inte så mycket för sol- och badsemestrar (är så trist att bara ligga på en strand och sola hela dagarna), men Kreta är ett undantag. Jag har varit där flera gånger, men jag vill gärna dit igen, eller kanske till fastlandet den här gången. Hmm, vi får se... Grekland är i alla fall ett väldigt härligt land!


Stockholm
- Hur mysigt är det inte att strosa runt i Gamla Stan? Jag tror inte att jag behöver säga mer! Stockholm är en mysig stad helt enkelt. Skulle ha kunnat skrivit Sverige egentligen, för det är många städer (Göteborg är en favorit också) som är så mysiga. Lite gammeldags stil på husen och allt. Men Stockholm är ju ändå Sveriges huvudstad, så den fick vara med på min lista här. Även om jag skulle flytta utomlands kommer Sverige alltid att vara mitt hem, så är det bara!


New York
- Jag har inte varit här på riktigt, men det känns lite som att jag har varit det. Filmfantast som jag är så har jag sett många filmer som utspelar sig i NY och det jag ser av staden älskar jag. En stad för alla människor! Ska verkligen åka dit någon gång, finns med på min bucket list!


Australien -
Här har jag inte heller varit, men jag vill dit! Kunde inte bara välja en stad. Finns så mycket att se! Ska man till Australien så måste man (enligt mig) resa runt i landet. Jag vill främst åka dit för alla djur som finns där. Ni förstår, jag älskar verkligen koaloroch andra pungdjur såsom kängurur och Wallabys. Om jag kunde dyka skulle jag definitivt åka till "The Great Barrier Reef" och simma runt med fiskar och allt som finns under vattnet. Kanske kan ta en nybörjarkurs där borta, hehe? Sammanfattningsvis: Jag vill till "Down Under"!

Det är svårt att bara välja fem platser i världen och jag vill självklart åka till fler platser. Skulle vilja åka runt i Storbritannien och i USA, och åka till Irland, Italien, Nya Zeeland, Kanada etc. Men min lista över Topp 5 - Platser i världen ser ut så här för tillfället. Den kanske ändras eller så stannar den som den är.
Trackback
RSS 2.0