One Day.

Tror inte att jag skrev en recension om boken när jag läste den i höstas, så detta inlägg får bli en recension om både boken och filmen. Kanske är lite spoiler-varning på inlägget (för dem som är petiga).

Vi kan börja med boken: Jag älskar att den är skriven på ett så annorlunda sätt - varje kapitel är en dag (ett år senare), jag älskar karaktärerna - att de är varandras motsatser, jag älskar deras vänskap, jag älskar att den utspelar sig mestadels i Storbritannien, men jag hatar slutet. För mig hamnar det på en lista med sämsta slut. Men boken i sin helhet är en av mina favoriter. Hänger ni med där, haha? Gillar budskapet med boken (så som jag uppfattar det i alla fall): lev nu inte sen, eller som man brukar säga - Carpe Diem.

Nu till filmen: Boken är snäppet bättre, men jag tror att det är en bok som är svår att göra film av eftersom det blir så hoppigt i handlingen då. Jag gillar filmen, tycker att Jim Sturgess passar väldigt bra som Dex och Anne Hathaway var överraskande bra som Em (den brittiska accenten var väl lite sådär dock), men precis som i boken hatar jag slutet. Hatkärlek till både boken och filmen skulle man nog kunna sammanfatta det hela!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0