The Girl with the Dragon Tattoo.

Denna film tittade jag på när jag borde ha pluggat istället. Den amerikanska versionen är snäppet bättre enligt mig. Så himla snyggt filmad (kul att de filmade här i Sverige) och det är sådan bra kemi mellan Rooney och Craig. Craig gör en mycket bättre gestaltning av Blomkvist, men Noomi Rapace är fortfarande bättre som Salander (även om Rooney var duktig). Det kändes lite konstigt det här med att de pratade engelska i Sverige, men efter ett tag så vande man sig. Även om jag visste historian redan så var filmen riktigt bra och jag är väldigt intresserad av att se de andra två bli filmatiserade (igen).

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0