The Mortal Instruments | City of Bones

Nu när jag låtit filmen smälta lite så ger jag er jag min (långa) recension av filmen. Till skillnad mot vad många andra TMI-fans har tyckt så gillade jag filmen. Den följde boken väldigt bra, även om det var lite snabbt tempo genom filmen (men det var förmodligen för att man inte ska behöva sitta i hur många timmar som helst).
 
Sedan så fanns det några scener som de ändrat från boken, men ingen av de som jag direkt störde mig på. En sak som de ändrat tyckte jag var ganska smart, men som jag läst att de som läst boken inte gillade. Och det kan jag nog förstå om man inte läst de första tre böckerna i serien (jag vill ju inte spoila något, så den som har läst boken/sett filmen kanske förstår vad jag syftar på för scen - det handlar om Clary och Jace i slutet). Castingen var jag överlag nöjd med (igen, till skillnad mot de flesta), den som jag var besviken på var Valentine. Jag gillar Jonathan Rhys Meyers som skådespelare, men jag kände inte riktigt att han passade som Valentine tyvärr.
 
En film är ju till för att vara underhållande och det tyckte jag verkligen att den här var (ska definitivt köpa när den kommer ut på dvd/blu-ray sedan). De hade fångat den där humorn som finns i böckerna (de flesta replikerna som man skrattade åt var direkta citat från boken) i filmen, vilket jag var glad för. Och demonerna hade de lyckats rätt bra med med tanke på beskrivningen hur de ser ut i böckerna. Nu längtar jag tills nästa film (City of Ashes) kommer!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0