2013 | Året i bilder

2013 har varit ett fantastiskt år, men det har också varit riktigt dåligt. Mådde dåligt fysiskt av och till hela våren (har tyvärr fortfarande problem med magen av och till), men värst var det i mars. All stress tog ut sin rätt i magkatarr. Har inte så många bilder från januari till maj. Gillar dock dessa två bilder ovan som jag tog en solig vinterdag i januari.
 
I slutet av maj åkte jag på en efterlängtad studentresa tillsammans med mina vänner. Vi valde bort Cypern och Turkiet och åkte istället till London. Bäst val även om det regnade för det mesta!
 
Veckan efter var det först ut dags för balen. En bal med en för stor klänning (köpte den på hösten, men jag gick ner i vikt på grund av/tack vare magkatarren), obekväma skor och irriterande bordssällskap (inte Anton). Hade i alla fall min bästa vän som kavaljer, vilket genast förbättrade kvällen!
 
Ett par dagar senare var det dags för studenten!
 
Sedan var det sommar! For till sommarstugan och var där över midsommar.
 

Drog till Rom med mamma några veckor senare. Skulle ju egentligen ha åkt till Wien i mars, men vi fick ställa in den resan på grund av att jag var sjuk. Så vi gjorde denna resa istället och vi hade en riktigt härlig weekend där borta i Italien!
 
Blev bjudna på restaurang av min mammas syster en sommarkväll. Det var en perfekt kväll för att sitta på uteserveringen!

Drog och fiskade med Anton, Madeleine och Stefan en annan sommardag. Anton var den enda som fick napp. Vi fick avbryta och åka hem när det började spöregna och åska på kvällen, kommer jag ihåg.
 
Fyllde 19 år den fjärde september.
 
Samma vecka som jag fyllde år var det dags för språkresan som jag bokat veckan efter studenten. Liverpool blev mitt hem i tre månader. Det var en nervös och förväntansfull Lisa som steg på planet mot England!
 
Första veckan började jag använda webbkameran flitigt. Ni fick följa mig genom den då och då under de tre månaderna. Som dessa tre ovan: när jag hittade handdukar, när jag skulle till The Cavern och när jag var godissugen.
 
I slutet på första veckan började jag umgås med Maria. Vi blev genast vänner! Den första "utflykten" vi gjorde var till Tate Liverpool. Vi tyckte att spegelkonsten var roligast.
 
Drog på massa andra utflykter då Maria var där. Till Manchester, Chester och Lake District utanför Liverpool.
 
Vi turistade ibland i Liverpool också.
 
Efter några veckor var det tyvärr dags för min ryska vän att åka hem... Saknar henne så! ♥


Umgicks med de i CAE-klassen efteråt. Jorge hade i flera veckor frågat om jag skulle hänga med de ut och fika, men jag var alltid upptagen innan. Ångrar lite att jag inte sagt ja tidigare. Alla roliga stunder jag haft tillsammans med Jorge, Livio, Gaku, Diane, Yoshi, Sungryeong och Lim!
 
Glad Lisa på bilden? Jaaa! Maria kom tillbaka till Liverpool några dagar i slutet på november och bodde hos mig. Även fast hon hade fullt upp med jobb så tog hon sig tid för att komma, my little russian girl!
 
Två veckor senare var det dags för mig att lämna Liverpool... Och lämna alla knasiga människor ovan (bland annat) som jag lärt känna. Saknar dem!
 
Tog ett stopp i London några dagar innan jag återvände hem till Sverige. Mötte upp Rebecca där och hade en rolig mini-resa! ♥
 
Två veckor efter att jag kommit hem var det jul! En jul utan snö tyvärr, men hade det mysigt med familjen ändå.
 
Då var 2013 nästan slut. Ett år jag alltid kommer att komma ihåg!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0