Bonfire Night.

Jag berättade ju att jag var och såg fyrverkerier i tisdags och skrev i en parentes att jag inte visste varför man skjöt fyrverkerierna. Det var ju inte riktigt sant dock, kollade upp det förra veckan. Vi pratade nämligen om Guy Fawkes för ett tag sedan och saker som jag inte vet så mycket (jag visste vagt vem han var) om brukar jag då googla och så stod det att man brukar skjuta fyrverkerier den femte november här i England för att minnas honom. Jag tänkte då "ah, det är ju medan jag är här (nästa vecka)", sedan glömdes det bort... Det var i alla fall därför som vi var och tittade på fyrverkerier! Det kändes lite som att det var nyår medan vi stod där och tittade (och fryste fötterna av oss).

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0