30 september.

Igår var jag och Maria till Lake District (ordnat via skolan så andra elever var också med). Vi hade en bra dag där borta. Först fick vi gå och kolla runt lite i byn, sedan vandrade vi uppför ett fjäll. Fötterna gjorde så himla ont efteråt, men det var det värt - utsikten var så himla fin där uppifrån! Tyvärr så tappade Maria sitt kreditkort någonstans påväg uppför, så hon var aldrig med upp till toppen för hon gick för att leta efter det... Och hon hittade det inte. Så när vi kom tillbaka hit till Liverpool fick hon Skypa med en vän i Ryssland som fick ringa banken och spärra det. Men hon kommer inte få tillgång till sina pengar förrän om några dagar... Som lite tröst bjöd jag henne på mat på vårt vanliga ställe efteråt (vi fick till och med gratis dricka för att lasagnen dröjde lite).
 
Idag var det skola som vanligt. Satt sedan jag i trädgården tillsammans med Maria och drack varm choklad efter min eftermiddagslektion. Nu väntar jag på att hon ska sluta sin lektion och sedan ska vi laga mat här. Ska när jag är klar med läxorna ikväll redigera resten av Chester-bilderna och bilderna från Lake District. Så inlägg med det dyker upp inom några dagar!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0