Serier, filmer, böcker.

Har ju varit så pass dålig uppdatering här på bloggen så jag har lite serier och filmer jag sett samt böcker jag läst som jag inte har tipsat er om (eller så kanske jag har det, men gör det igen då). Så här kommer de:
 
The Mindy Project (tv-serie)såg ut de två första säsongerna på bara några dagar (längtar till säsong 3!!). Himla underhållande serie, även om Mindy ibland är liiite för mycket. Gillar den dock ändå.
 
Witches of East End (tv-serie) - började visas på TV3 för några veckor sedan. Med Jenna Dewan (Channing Tatums fru, hon som spelade mot honom i Step Up), som en av häxorna. En sådan där "har-inget-att-se-börjar-att-titta-på-detta-vill-veta-vad-som-händer serie" (om någon förstod vad jag menar).
 
Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. (tv-serie) - började titta på denna serie i höstas. Handlar, som namnet antyder, om en grupp agenter i S.H.I.E.L.D. som leds av agent Coulson (som man sett i Iron Man, Thor och The Avengers). Inte lika bra som Marvel-filmer, men ändå underhållande!
 
Pitch Perfect (film) - såg den förra året tror jag, men såg om den ganska nyss och kom på att jag nog inte skrivit om den. Är som Glee i filmversion typ, fast lite coolare. Kommer en tvåa, som jag hoppas lever upp till ettan.
 
Captain America: The Winter Soldier (film) - var på bio på den i våras. Gillar man Marvel-filmer gillar man denna. Jag tyckte inte att den första Captain America-filmen var jättebra, men denna är riktigt riktigt bra! En av de bästa i Marvel-universumet.
 
X-men: Days of Future Past (film) - var och såg den veckan den hade premiär på bio. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om den, den kändes inte lika bra som First Class. Dock var jag lite distraherad när jag såg den, så tror jag kommer uppskatta den mer efter en andra tittning. En sak är säker dock - Fassbender var lika bra som alltid (den skådespelaren alltså - briljant).
 
The Other Woman (film) - handlar om Carly (Diaz) som upptäcker att hennes kille är gift och som snart träffar kvinnan han är gift med (Mann) och de två upptäcker tillslut att han har en tredje kvinna (Upton) också. De tre kommer på en plan för att ge hämnd mot honom. En löjligt rolig komedi.
 
You Had Me At Hello (bok) - chic-lit (den bättre sorten) som utspelar sig i Manchester (ett extra plus för det). Trevlig omväxling mot andra genrer av böcker som jag normalt brukar läsa. Håller just nu på att läsa hennes andra bok Here's Looking at You.
 
Det handlar om dig (bok) - om tonårskärlek skriver av favoritbloggerskan Sandra Beijer. Läste den i våras, men kommer inte ihåg om jag skrev om den då. Himla fin bok i alla fall! Läste ut den på en kväll. Hoppas hon skriver någonting mer, för hon har sådant härligt flyt i språket.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0