Happy New Year!

Nyårsafton spenderade jag tillsammans med min mamma och moster, precis som förra året. Min moster bjöd oss på mat på Slottskällaren. Sena eftermiddagen/kvällen började vi dock hemma hos henne. Vi gjorde en caesarsallad som en slags förrätt och gjorde oss i ordning för kvällen.
 
Iordningfixande. Hade musik på i bakgrunden och stod och lockade håret med locktången hur länge som helst, både på mig själv och på mamma. Och lite sminkande också.
 
Klart (håret satte jag dock upp halvt sedan). Ny klänning och nya örhängen på (som jag köpte när jag och min faster var och shoppade i måndags), samt mina högklackade vita skor som knappt är använda.
 
Lite fler bilder på hur jag såg ut. Ville bara vara lite ego, det är ju inte alltid man är finklädd och uppiffad liksom.
 
Redo att gå! Klockan nio hade vi reserverat bord, så ett tag innan tog vi bussen in till stan.
 
På plats.
 
Vi skippade förrätt då vi redan ätit salladen innan. Tog varmrätten direkt istället (oxfilépepparstek med potatisgratäng) och sedan efterrätt (vaniljglass med varm chokladsås). Och baileys i väntan på att klockan skulle bli midnatt. Vi hade utsikt mot slottet så när klockan slog tolv så hade vi jättebra utsikt över fyrverkerierna.
 
Vi satt kvar en stund, sedan tog vi en promenad hem till min moster. Så var nyårsfirandet i princip slut.
 Hejdå 2014, hej 2015!
 
(Ni får ursäkta att bilderna är lite suddiga, märkte efteråt att ISO:n varit på 1600, oops)

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0