Ytligheter och annat från sistone.

Min uppdatering den här hösten har ju inte direkt börjat så bra, jag har hamnat i en svacka gällande bloggen känner jag. Studierna är i fokus just nu helt enkelt. Jag tänkte i alla fall visa lite "grejer" och tankar från sistone.
 
Sko-lycka x 2. De svarta kängorna är härifrån och de vita är Palladiums som jag fyndade för 150:- (!!!) när Nelly hade någon kampanj (hade spanat på dem tidigare så gissa om jag blev glad).
 
 Jag har ändrat om lite på mitt rum. Såhär såg det ut sist ni fick se det. Har skruvat isär mitt skrivbord som jag knappt aldrig satt vid ändå. Byrån bredvid fåtöljen fick jag av mormor som gärna ville bli av med den. Jag har tänkt att måla den, har bara inte kommit på vilken nyans, så tills dess får den stå där orörd.
 
Var på en promenad häromveckan med Anton och jag insåg verkligen att hösten är här. På gott och ont. Är i alla fall fint med alla färggranna löv (de på bilden var väl dock ganska... trista)!
 
Jag har läst väldigt mycket böcker i år (är uppe i över åttio stycken just nu). Har två böcker (skulle kunna tipsa om hur många som helt, men ni kan ju spana in min goodreads-sida för fler tips) som jag vill rekommendera. Colleen Hoovers Ugly Love (den håller förovrigt på att bli film) och Karen Snows Christmas at Tiffany's (om ni tänker att den här borde läsas vid jul, tänk om - den utspelar sig under ett år, så den kan läsas när som helst). Läs!
 
För några veckor sedan byggde jag och min bror (mest min bror) ihop bokhyllor från IKEA till vardagsrummet (ser nu att bilden är supersuddig, men det är för mörkt för att ta en ny just nu). Förra helgen satte vi äntligen upp tavellister som jag fixade ihop lite tavlor på också.
 
Fikade med mina fina vänner från universitetet en dag efter en föreläsning. Vi satt i flera timmar och bara pratade, pratade, pratade. Vi ses ju inte så ofta då vi inte har föreläsningar så många dagar i veckan och då oftast bara halvdag, plus att jag inte bor i Karlstad. Espresso House choklad- och hasselnötscheesecake är förövrigt en av de godaste sakerna som finns.
 
På tal om godsaker, förra helgen bakade jag någonting som är HIMMELSKT gott. Utgick från detta recept, men skippade den karamelliserade mjölken och hade 100 g mörk choklad med mint i + 100 g Fazer "original" choklad i chokladtryffeln. Borde ni baka, ASAP!
 
Min bästis fick nycklarna till sin och hennes pojkväns lägenhet förra helgen och är numera sambo. Det här är ju i och för sig inte min nyhet, men jag tycker det är så roligt för henne! Är det nu jag inser att vi är vuxna och inte är 12 år längre? Förmodligen.
 
 Och till sist, en låt som peppar just nu. Vad Barrio är, det har jag ingen aning om dock (trodde bara det var ett område någonstans). Simma lugnt, trogna läsare!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0